دلتنگی های یک غریبه











{چهارشنبه, آوریل 23, 2008}   رانندگی در غرب
اصولا رانندگی این سر دنیا خیلی با اون چیزی که تو مملکت ماست فرق میکنه ، یعنی همه چی یه جورایی سر جاشه ! البته گاهی هم بر عکس
همه برای عوض کردن لاینشون راهنما میزنن ، همه برای عابر پیاده می ایستن و حق تقدم رو بهش میدن و … و… و… و اگه ببینی که یکی زیادی لایی میکشه ، ویراژ میده و خلاصه بد رانندگی میکنه اگه طرف نوجوون نبود و ماشینشم یه کمی کلاس بالا بود ( به احتمال قوی بنزی بی ام دبلیو یی ، نیسان زی یا یه چیزی تو این مایه ها ) میتونی مطمئن باشی که طرف هم وطنه …! اگه هم نباشه من بهشون میگم راننده ایرانی : دی
اما یه عده راننده دیگه هم هستن که تو رو از این فکر واهی که رانندگی اینور دنیا بیخطره بیرون میارن و اون دوستان عزیز چشم بادومین …..
شنیدین میگن طرف یا از اینور بوم میوفته یا از اونور؟ حکایت دوستان چشم بادومیه در رانندگی ( من اصلا قصد استریو تایپ ندارم اینا فقط تجربه شخصیمه ) منظورم اینه که خط کشی تو جاده واسه این آدما وجود نداره … یا روی خط سمت راستشونن یا رو خط سمت چپ …!!! آیییییییییییییی بدم میاد از اینجور راننده ها که یا ناشی ان یا اندازه ماشینشون دستشون نیست ، یا مستن و یا چاینیز ( چینی) حالا بازم بگین استریو تایپ نکن ……
همه اینا رو گفتم که بگم امروز صبح ساعت 6 که داشتم می اومدم سر کار یه خطر بزررررررررررررگ از بغل گوش راستم رد شد…حالا میگم چرا راست
داشتم راه خودمو میومدم مثل هر روز و با اطمینان خاطر که به قول یکی از دوستان انگار یه دیوار فولادی نا مرئی دورمه و من با سرعت 140 تا تو خط خودم موسیقیم رو گوش میدم و با رخشم میتازم و اون وقت این آقای محترم یهو همه این آرامش و خوش خیالی رو با افتادن از اینور بوم خراب میکنن ، طوریکه اگه منم رانندگیم مثل ایشون بود یا با سرعت 140 کوبیده بودم بهش و الان تو بهشت بودم واون تو جهنم بود یا بازم با همون سرعت رفته بودم تو گارد وسط اتوبان و الان باز من تو بهشت بودم و ایشون هم حتما یه روزی بالاخره میرفتن جهنم واسه کشتن یه آدم بیگناه ! به هر حال از اونجایی که ایشون مثل همه هموطنانشون خوش شانس بودن رانندگی من اونقدر خوب هست که قادر به کنترل ماشین و نجات جون هردومون شدم ولی همه این اوصاف بنده مجبور به فشردن سریع بوق ( این بخشش خیلی مزه داد آخه مدت ها بود بوق نزده بودم ) و کنترل ماشین و ایستادن در کنار جاده برای منظم کردن ضربان قلب …. شدم
شرمنده که از خوردن یه حلوای خوشمزه انداختمتون.
پ . ن : گفتم راست چون این آقای محترم از سمت راست به حریم رانندگی من تجاوز کردن

پاسخی بگذارید

et cetera
