دلتنگی های یک غریبه











{شنبه, مه 10, 2008}   و اینک آیفون iPhone

 

 

چند تا از دوستان هی پیشنهادات بیشرمانه دادند که حالا که تو آِی فون داری و ما نداریم تو وبلاگت در مورد خویی ها و بدیهاش بنوسی ، ما هم هییییییییییییییی گفتیم آقا  ما اینجا اومدیم فقط از دلتنگی هامون بنویسیم ، نه تکنولوژی ، نه هیچ چیز دیگه! آخه آیفون چیه که نوشتنم داشته باشه… والله به خدا ما بچه بودیم تو ایرانش خونمون آیفون داشت ، حالا اینا تازه اومدن آیفون ساختن که چی؟ تا این که چند روز پیش جناب دکتر هم فرمودن کارواش اینجا رو تعطیل کنیم و یه کم در مورد این موجود و خلق جدید اپل بنویسیم و این شد که من به خاطر تقاضاهای بی وقفه دوستان و این که ما کلا زنگیمون رو خرج دوستان کردیم فکر کردم قبل اینکه برم ( رفتنی که خدا میدونه بعدش چی پیش میاد ) یه چیزایی راجع به این عضو جدید خونوادم بنویسم.

وقتی تازه آی فون با اون همه سر و صدا وارد بازار شد من در رده مخالفانش بودم ، میگفتم آخه که چی؟ 650 دلار پول بی زبون رو حروم کنی که چی بشه؟ بعد که ارزونتر شد هم هنوز همون ایده رو داشتم تا اینکه اخوی گرام برای روز تولدشون یک عدد آی فون از همسر گرامیشون هدیه گرفتند و اینگونه بود که آی فون وارد خانواده ما شد!  بنده هم با دیدن این موجود رویایی یک دل نه صد دل عاشقش شدم ، اما هنوز هم معتقد بودم که 450 دلار هزینه کردن خیلی عاقلانه نیست! تا اینکه در سفر اخیر وقتی با همه کازین های * ( میگم کازین چون جمع بندی دختر و پسر خاله و داییه و کارو راحت تر میکنه ) گرامی دور هم بودیم ، و دیدم اونا چطور هر وقت میخوان کانکت میشن ، توییت میکنن! : دی و به همه امورشون رسیدگی میکنن هر جا که باشن ، حتی بعد از گپ های تا 3 صبح و بعد خوابیدن همه نشستن پای آی فون و رسیدگی به امور شخصی ( چطوری ورقا :دی ) ، حالا از دقیقه ای و لحظه ای یه عکس گرفتنشون که بگذریم ، استفاده از لایو مپ هم خودش جریانی داشت … خوب حسودیم شد دیگه : دی!

خلاصه این عزیزان دل اونقدر اشتیاق ( تو بخون حسادت ) مارو بر انگیختن ( این رو بزارین به حساب اعتراف ) که ما هم خام شدیم و به محض  بازگشت یک عدد آی فون رویایی ابتیاع کردیم و آقا / خانم عججججججججججب چیزیسیت این آی فون ( دلتون سوخت؟ بسوزه خوبه …آقای دکتر  : دی )

حالا بخش جدی موضوع :

مضایا ش رو که گفتم اینکه همه جا به اینترنت دسترسی داری، دوربینت ، نویگیشنت* و کامپیوترت همراهته … و آآآآآآآآآاخ که من عاشق تاچ اسکرینشم و عجب کیفیتی داره اسکرینش( صفحه نمایش بهش میگین تو فارسی؟ ) !

یه خوبیه دیگه هم داره و این که فقط یه شرکت ارایه خدمات موبایل هست که به آی فون سرویس میده و این کمی انحصاریش میکنه که خوشبختانه من مشترک همین شرکتم و لذت میبرم از سرویس دهیش!

اما معایبش از نظر من کاربر:

اولا :چون سیستم اپله و مکین تاش یه کمی واسه ما ویندوزی ها غریبه!

دوما:سرعت لود صفحات خیلی بالا نیست به نسبت بلک بری! که اینم میگن دارن روش کار میکنن!

سوما: دیگه چه خبره؟ بازم میخوای ایراد بذاری رو پروداکت به این بی نظیری؟

 

پ . ن : امیدوارم این پست پاره ای از ابهامات و سوالات شما دوستان رو پاسخ داده باشه و به میزان لازم حس حسادت و دلسوختگی ایجاد کرده باشه! اسمایلی بدجنسی از نوع  دکتر مزیدی

پ. ن : اطلاعات کافی نبود؟ چیزی نگفتم؟ خوب یه سرچ کن آیفون و تا دلت میخواد مطلب بخون ! من که نویسنده امور تکنولوژی نیستم!

پ. ن : دوربین هم خراب شده و نشد یه چند تا عکس توپ ازش بزارم که بیشتر دلتون بره ولی بازم برو سرچ کن تا دلت خواست عکس هست ازش!

* cousin

* Navigation

mhmazidi says:

مرسي. من كه حسابي جز جيگر شدم. راستش دنبال يك ريويو علمي و تكنيكال نبودم.همين مدلي دوست داشتم.كه يكي از تجربه شخصيش در مورد ايفون بنويسه. بازهم مرسي.

____________________
تنها ترین : خواهش میشه! این پست هدف دیگری جز بر انگیختن حسادت شما نداشت و فاقد هر نوع ارزش قانونی دیگریست!



shandiz says:

پس چرا این جا 1000$ ؟

___________________
تنهاترین : خوب چون اونجا آمریکا نیست شاندیز جونم : اسمایلی احساس ابرقدرت بودن 😀



pazh says:

منم میخوام!! میخوام! مامان! منم از اینا میخوام!! اسمایلی گریه ی بی وقفه :((



sara says:

پس به مامانم بگم برام بخره :)))

__________________
تنهاترین : نه بذار آیفون 2 بیاد بعدان 😀



maskology says:

فكر كنم اگه تواوتهاشو با Pocket PC مينوشتي ما بيشتر دستگيرمون ميشد…..اني وي دست شما درد نكنه.



sadegh says:

واقعا بی مزه و لوس بود!
شما که بلد نیستی نظر فنی بدی نده!
پیشنهاد میکنم یک جستجو بکن یک فایل صوتی از احمد شاملو چیز جالبیه در باره میرکوتاه و آلودگی زبان

__________________
تنهاترین : صادق خان !
شما اگر با این پست مشکل دارین ، مشکل من نیست ! من در بخش درباره من هم گفته ام ، من اینجا مینویسم برای خودم !
و بله حق با شماست من بلد نیستم نظر فنی بدم و ادعایی هم نکردم و اصلا این پست ، قرار نبوده فنی باشه ! تجربه شخصیه و مخاطبش شما نیستی، پس لطف کن چیزایی که ناراحتت میکنه من بعد نخون دوست من!
موفق باشید



Yekpooria says:

آی فون سر تا مشکل هستش البته من خودم ای فون دار هستم شدیدا هم به اپل علاقه دارم
1- صدای ضعیف
2- فیلم برداری
3- مشکلات نرم افزاری
4- یکی از مسائل مهم باز نکردن ورد هست پی دی اف یه برنامه اومده بود براش با هزار تا دردسر باز میکرد
5- به شدت گوشی ضعیفی هستش آدم ها هر چقدر هم با سلیقه باشن باز هم گوشی از دستشون میفته
6- مشکل پورد هندفری که داره
7- آی تونز تنها راه ارتباطی باهاشه
8- یه برنامه بود به اسم آی برک قبلا میتونستی باهاش وارد آی فون بشی بعد از ورژن 1.3 از کار افتاد ( مطمئن نیستم ورژن جدید داده یا نه )
9- مردم عقلشون به چشمه شونه این مورد هم اپل خوب متوجه شده

____________________
تنهاترین : یک پوریای عزیز ممنون از توضیحاتتون ، من هم کاملا با شما موافقم و همه این ایراداتی که گفتی بر آی فون وارده ، اما من واقعا قصد بررسی معایب و مضایای آی فون رو نداشتم چون کارشناس نیستم واون صلاحیت روهم در خودم نمی بینم ، پستی بود من باب مضاح! به هر حال از توجه تون ممنونم.
موفق باشید



Mr\'James says:

امیدوارم این پست پاره ای از ابهامات و سوالات شما دوستان رو پاسخ داده باشه و به میزان لازم حس حسادت و دلسوختگی ایجاد کرده باشه
————–
من همین جوری دیوانه ی این گوشی هستم توام دیوانه ترم کردی:DDDDDDDDDDDDDd

___________________
تنهاترین : دوست عزیز متاسفام این پست فقط برای بر انگیختن بعضی از دوستان ساکن در ایران بود و هیچ ارزش قانونی دیگری نداره
شاد باشید 😀



Mohammad says:

آیفون Navigation نداره که !!!؟
با اون پول توی اونجا، خیلی گوشی های سرتر هم بود که هم طراحی و هم صفحه قشنگتر و باطن!!!! درست داشتن

______________________
تنهاترین : فرمایش شما کاملا صحیح اما بحث سلیقه آدماست و اینکه چی براتون کاربرد بیشتری داره! من آی فون ام رو دوست دارم و با همه ایراداتی که داره قبولش دارم.



نام لازم says:

درود
این گوشی ریپلی مسیج نداره،بلوتوث نداره،فیلمبرداری چی … نداررررره
با این حال تمام امکانتش که رو قیمتش تاثیر داره تو ایران کاربرد چی … ندارره

ایرانی باش،تروریست باش،مرده پرست باش،عقب افتاده باش … ولی یادت باشه که به هویتت افتخار کنی ! LOL!i!i!i

_____________________
تنهاترین : دوست من فرمایش شما صحیح …. ممنون!



پاسخی بگذارید

et cetera
