دلتنگی های یک غریبه











{سه‌شنبه, اکتبر 7, 2008}   میگذره روزای عمرت توی جاده های خلوت ، تا بخوای برگردی خونه گم میشی تو باغ غربت

 

Now

 

 

یه شبه جاده چالوس خلوت ، یه مه صبحگاهی من و تنهایی وسیاوش که داره میخونه قفسه تمومه دنیا و من که هی  این آهنگو تکرار میکنم و همه وجودم میشه خاطره و دیگه فقط رو صورتم خاطره چیکه نمیکنه.

 

سرعتمو کم میکنم که حداکثر لذت و ببرم ، فلش بکام رو از گذشته های دور تکرار میکنم با سیاوش  هم صدا میشم و اشکامو مهار نمیکنم

با همه وجود احساس تنهایی میکنم ، جای خالی یه دوست ، یه همزبون ، یه کی که باشه… فقط باشه توی جاده های خلوت  بیشتر از همیشه خالیه

دلم میخواد جاده تموم نشه و حس خوب خونه بودن رو ازم نگیره حتی با اینکه تنهام حتی با اینکه کسی نیست که بگی ، که بشنوی ، که قسمت کنی این دردا و نوستالژی ها و شاید اگه بود شادی ها رو

اما کلاس دارم و ته این جاده یه عده منتظر منن که بریم و صخره ها رو درنوردیم ، که کاش نوردیدن صخره های زندگی هم به آسونی همین صخره ها بود ! یه عده که امروز بهشون میگم دوست ، که خوشن ، که چیزی از درد نمیدونن ، که حتی معنی غربت رو  نمیفهمن ، که گم شدن تو باغ غربت براشون مسخره است ، که چیزی به اسم دلتنگی برای خونه براشون مثل حرفای مریخی هاست  و تو میمونی که  چطور جبر روزگار آدما رو میسازه

 

میرسم ، میریم ، دو روز خوبی رو میگذرونیم تو کوه و طبیعت دلنشین و هوای محشر و آفتابی پاییزی و چون سعی دارم دیگه غر نزنم دیگه از دلتنگی هام نگم دیگه خوبی ها رو ببینم و با نقش لحظه ها زندگی کنم این پست 3 روزی تو درفت میمونه تا امروز که امتحان دارم ، نرفتم سر کار که بشینم درس بخونم و خوب مثل همیشه روز امتحان، کو حس درس خوندن و بالطبع هر کاری واجب تر از درس میشه و یهو به خودم میام که توگودرم و دارم این خطوطو  میخونم و صورتم خیسه اشکه باز.

 

«اگر می‌خوای از ایران بری فکر کن دنبال چی هستی! به بدی‌های ایران فکر نکن که فقط برم خلاص شم. اگه دنبال هدفی هستی که می‌دونی چیه و حاضری خیلی چیزها رو به خاطرش تحمل کنی راه بیفت. می‌دونم که انقدر آزادی‌ها رو تو ایران محدود کردن که به دنبال راه نفسی می‌گردی، اما باید حاضر به گذشتن از خیلی چیزها باشی…»

 

 

یادم میاد هدفی داشتم ! یادم میاد چقدر این روزا به همه چی غر میزنم ، یادم میفته که از خیلی چیزا گذشتم  و هر روز دارم میگذرم ، یادم میاد شاید مهمترینش یه گذشته ، یه عمر خاطره و دوستام و خونه و زندگیم بوده که محبور شدم ازش بگذرم ، یادم میفته که برای اون هم صحبتی ها و درد دل کردن ها و تاصبح بیدار نشستنا با کسایی که حتی بالاتر از رفیق بودن  دلتنگم و از همه اینا گذشتم ،شایدم نگذشتم و بخش بزرگی از خودمو جا گذاشتم و اومدم …شایدم این جبری که باعث اینجا بودنمه این روزا بیشتر عذابم میده و دلتنگم میکنه ! هر چی که هست اومدم ، اومدم و رسیدم به کعبه آمال خیلی ها و موندگار شدم تو جایی که بهش تعلق ندارم حتی اگه بهشت باشه ! جایی که همه ذراتش بهم میگه تو مال اینجا نیستی ، تو نمیتونی مال اینجا بشی و من دلم میگیره از ین بی هویتی ناخواسته ! ازین بی کسی اجباری …. ازین بی همزبونی کشنده و از خودم که چرا باز دارم غر میزنم و یه بار دیگه پست آی وحید رو میخونم و یادم میفته من شاید وضعم از خیلی ها خیلی بهتره ، شاید حق غر زدن و خسته شدن ندارم ولی از این مقایسه کردنه هم خسته شدم و بین بد و بدتر به بد بودن راضی شدن. اما خوب میدونم که من  لااقل چند نفر هستن که ماهی یه بار بهشون سر بزنم ، در آغوش بکشمشون و از وجود رابطه های حقیقی زندگیم احساس آرامش کنم هر چند کمرنگ اما بازم هست و من باید شاکر باشم حتی اگه دلم غر زدن میخواد 

 

 

خاک عزيز خونه رو سپردم به دست باد
خاک غريب غربتم برام مث وطن نشد


با يه گريز بي صدا، رد شدم از مرز سکوت
اما تو غربت صدا، صدا صداي من نشد

 

عمريه فرياد مي زنم، کنج سکوت خونگي
جايي که راحت ميتوني، هر چي دلت ميخواد بگي

اما چه فايده اي داره، کســي صدامو نشنيد
کسي رو ساز بي صدا، گريه ي دستامو نديد

 

 

 

 

پ . ن : بله امتحان دارم درس خوندنم نمیاد و هر کاری برای درس نخوندن انجام میدم

 

پ . ن تر : یادتون باشه که من یادم باشه راجع به این صخره نوردیه حتما یه مطلب بنویسم فکر کنم جالب باشه :دی اسمایلی خود تحویل گیری !

 

با ربط : دل خوشیم به اینکه شاید سحر و یه روز ببینیم !

tookaa says:

تنهایی همه جا هست .. فقط کافیه آدمی حضور داشته باشه .. اونوقت معنا می شه…

یادم می مونه یاداوریت کنم که یادت نره …:)



کاملا» درسته، موفق باشی و پر تحمل



منتظر صخره نوردی هستیم ❗



emin says:

اون پي نوشت ترين رو منتظرم… اخه رشته ي خودمم اينجا همونه… بد جور ذوق کردم وقتي ديدم يه چيزايي ميخواي در موردش بنويسي… 🙂



پاسخی بگذارید

et cetera
